Editorial

Poeți sau roboți?

de

Nu cu mult timp în urmă, am aplicat un test vocațional unui grup de elevi dintr-o școală de provincie. Am fost surprinsă să constat că peste 50% dintre ei aveau profil artistic sau antreprenorial – ceea ce indică un IQ ridicat și un nivel remarcabil de creativitate. Și nu era decât o școală obișnuită. Fără doar și poate, IQ-ul ridicat și creativitatea copiilor români nu reprezintă o noutate, ci este un fapt confirmat și pe plan mondial de rezultatele olimpicilor noștri, de exemplu. Nu este cazul să înșirăm aici palmaresuri, dar câteva date recente tot merită amintite. De pildă, în 2022, la Olimpiada de Matematică, România s-a clasat pe locul V (după China, Coreea, Statele Unite și Vietnam, având cea mai bună echipă din Europa).

 Articol publicat în revista „Familia Ortodoxă” nr. 165 (octombrie 2022)

Revista poate fi achiziționată din:

Note

  • [1] Mircea Platon, Deșcolarizarea României. Scopurile, cârtițele și arhitecții reformei invatamantului românesc, Editura Ideea Europeană, București 2020.
  • [2] Idem,
  • [3] Idem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *